Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8

Włącz powiadomienia Web Push

BIP - Urzędu Gminy w Sobkowie

Czy chciałbyś otrzymywać powiadomienia z tej strony?

Menu wysuwane
Herb podmiotu Urzędu Gminy w Sobkowie Biuletyn Informacji Publicznej
Menu góra
Strona startowa Informacje o Gminie Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych, bieżące, menu 25 - BIP - Urząd Gminy w Sobkowie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych

Rejestr Żłobków i Klubów Dziecięcych

 

W ramach projektu „Opieka dla dziecka = praca dla rodzica”, Stowarzyszenie Integracja i Rozwój będzie organizować opiekę nad dziećmi do lat 3, realizowaną w formie dziennych opiekunów. Jest to nowa forma opieki na dziećmi, dotychczas nie stosowana na terenie województwa świętokrzyskiego (chociaż w innych województwach jest już z sukcesami stosowana – w całym kraju działa ponad 500 dziennych opiekunów).

 

Jest to szczególnie ciekawa oferta dla wszystkich środowisk, w których występuje zbyt mała liczba dzieci w wieku do 3 lat, aby utworzyć na nich żłobek lub klub dziecięcy. Dzienni opiekunowie pozwalają bowiem na opiekę w warunkach lokalnych, w systemie „sąsiedzkim”.

 

Dzienny opiekun zatrudniony przez Stowarzyszenie Integracja i Rozwój, będzie zapewniać opiekę nad grupą od 3 do 5 dzieci, w wieku od 20 tygodnia do 3 lat. Opieka ta będzie świadczona w miejscu zamieszkania dziennego opiekuna, w jego domu lub mieszkaniu. Dzienny opiekun będzie posiadał odpowiednie kwalifikacje do sprawowania opieki, potwierdzone ukończeniem specjalistycznego szkolenia i pomyślnym zdaniem egzaminu – kwestie te będą dokładnie weryfikowane przed zatrudnieniem dziennego opiekuna i powierzeniem mu dzieci. Prowadzony będzie też ciągły nadzór nad działalnością dziennych opiekunów. Stowarzyszenie Integracja i Rozwój zapewni dziennym opiekunom mebelki, sprzęt, wyposażenie i pomoce dydaktyczne potrzebne do sprawowania opieki, oraz sfinansuje ich wynagrodzenie.

 

Opieka nad dziećmi, świadczona przez dziennych opiekunów jest formą pośrednią, pomiędzy nianią (która zajmuje się najczęściej jednym dzieckiem w miejscu jego zamieszkania), a formami grupowymi, jakimi są żłobki, czy kluby dziecięce. Małe grupy dzieci i opieka w warunkach domowych sprawiają, że taka forma opieki jest naturalnym etapem przejściowym pomiędzy przebywaniem dziecka w domu z rodzicem, a opieką grupową, jaka jest zapewniana w przedszkolach. Powierzenie dziecka dziennemu opiekunowi będzie pozytywnie wpływać na jego rozwój, wypracowanie umiejętności społecznych i stopniowe przyzwyczajanie dziecka do przebywania poza domem, w otoczeniu innych dzieci. Dla rodziców ważne jest też, że opieka zapewniana przez dziennego opiekuna będzie znacznie tańsza, niż zatrudnienie niani, czy powierzenie dziecka do prywatnego żłobka. Równocześnie taka forma opieki może być niezwykle korzystna dla rozwoju dziecka, a rodzicom pozwala na powrót do aktywności zawodowej.

 

Na początku października, uruchomiona została strona internetowa projektu (pod adresem www.dzienny-opiekun.pl), na której, oprócz szczegółowych informacji na temat zasad funkcjonowania dziennych opiekunów, będzie można znaleźć formularze zgłoszeniowe do projektu. Przyjmowane będą zgłoszenia zarówno od rodziców, zainteresowanych powierzeniem swojego dziecka pod opiekę dziennego opiekuna, jak i od osób, które chcą w projekcie być zatrudnione jako dzienni opiekunowie. Planowane jest rozpoczęcie świadczenia opieki nad dziećmi od stycznia 2017.

 

 

 

Źródło: Stowarzyszenie Integracja i Rozwój

------- Plakat opiekun.jpg 

 

 


 

Sobków, dnia 02.04.2014r

 

INFORMACJA

DOTYCZĄCA ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH

 

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r.     w sprawie wzorów dokumentów elektronicznych o wpis, zmianę oraz wykreślenie w rejestrze żłobków  i klubów dziecięcych (Dz. U. z 2014 r., poz. 193),  Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, na portalu Emp@tia, dostępnym pod adresem www.empatia.mpips.gov.pl, w module e-Wnioski, udostępniło usługę umożliwiającą złożenie elektronicznego wniosku o wpis, zmianę danych lub wykreślenie          z rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Osoba/podmiot chcący złożyć wniosek za pomocą portalu Emp@tia, powinna założyć na nim konto, do czego niezbędne będzie – w celu zweryfikowania tożsamości – posłużenie się bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP (szczegółowe informacje można znaleźć poprzez moduł e-Wnioski). Następnie należy w module e-Wnioski:

- wybrać opcję Dokumenty, Nowy dokument, Opieka nad dzieckiem do lat 3,

- wybrać odpowiedni wniosek o wpis lub wykreślenie z rejestru bądź informację o zmianie danych w rejestrze,

- wybrać gminę, do której wniosek/informacja będzie skierowana,

- wypełnić dokument wymaganymi danymi,

- wysłać wniosek/informację potwierdzając bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.

            Wysłany z portalu Emp@tia wniosek trafi na konto danej gminy w aplikacji Rejestr Żłobków. Wykorzystując jej funkcjonalności gmina może wydać wnioskodawcy odpowiedni dokument w formie elektronicznej potwierdzający wpis, zmianę danych lub wykreślenie z rejestru. Dzięki integracji portalu Emp@tia i aplikacji Rejestr Żłobków, po wydaniu przez gminę właściwego dokumentu, w rejestrze nastąpi automatyczna aktualizacja informacji o instytucji.

 

            Jednocześnie przypominamy, że  4 kwietnia br. mija termin przejściowy, który miały placówki działające przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1457), na dostosowanie do nowych wymagań. Zgodnie z art. 75 ustawy mogły one prowadzić działalność na podstawie dotychczasowych przepisów,tj. w szczególności przepisów o swobodzie działalności gospodarczej, nie dłużej jednak niż przez 3 lata. Od 4 kwietnia 2014 r. muszą spełniać warunki określone w ustawie z 4 lutego 2011 r., dotyczące żłobka lub klubu dziecięcego i zostać wpisane do gminnego rejestru. W przeciwnym razie powinny zaprzestać działalności gospodarczej w zakresie opieki nad dzieckiem do lat 3.

Metryka

sporządzono
2013-01-16 przez Katarzyna Michalec
udostępniono
2013-01-16 00:00 przez Gorzała Kamil
zmodyfikowano
2022-12-02 14:51 przez Gorzała Kamil
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
7205
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.